Biedrība "Apvienība HIV.LV" (ik dienu pl. 9 - 21)
apvieniba@apvienibahiv.lv

 
   
45178

Reklāmas bukleti maldina, lojalitātes kartes dara sliktu
Apskatīt komentārus (0)


14.05.2014


Avots: Medicine.lv | http://ej.uz/5dt6 |
Klientu piesaiste ar lojalitātes kartēm ir virzīta uz aptiekas produktu, tajā skaitā zāļu vai uztura bagātinātāju lietošanas veicināšanu, tā priekšlikumu aizliegt aptieku lojalitātes programmas un citas mārketinga aktivitātes, kas veicina zāļu un citu aptiekas produktu lietošanu, pamato Veselības ministrija (VM).
VM pauž pārliecību, ka aptieku konkurence ir realizējama, nodrošinot kvalitatīvu farmaceitisko aprūpi, piesaistot pastāvīgos klientus ar profesionālu kompetenci, apkalpošanas un konsultāciju kvalitāti un zāļu lietošanas uzraudzību.
VM atzīst, ka nozīmīgs faktors klientu piesaistei ir zāļu un citu aptiekas produktu cenas, tomēr aptiekas var konkurēt ar cenām arī bez speciālu lojalitātes programmu un atlaižu karšu palīdzības.
Normas ieviešanas rezultātā pircējs būs ieguvējs, pārliecināta VM. Tā veicinās racionālāku zāļu lietošanu, jo nebūs stimulējoša faktora - bonusu sistēmas, kas stimulē klientu iepirkties atkal un atkal vai arī pēc principa - jo vairāk pērk, jo lielākas atlaides, norāda ministrijas speciālisti.
VM arī uzsver, ka atlaides zālēm un citiem aptiekas produktiem klients var saņemt tāpat - aptieku savstarpējās cenu konkurences rezultātā.
Ministrija informē, ka pēc aptiekas atlaižu kartes derīguma termiņa beigām vai gada neizmantotie punkti tiek automātiski anulēti. Arī sasniegtās atlaides, piemēram, 10%, kuras tiek piešķirtas, veicot preču iegādi par 1400 eiro, pēc kartes derīguma termiņa beigām tiek anulētas, un viss jāsāk no sākuma.
"Šāda sistēma ir izdevīga komersantam, jo veicina aptiekas preču, tajā skaitā zāļu, pārdošanu un palielina aptieku peļņu. Savukārt klientu lojalitāte ir nosacīta, jo vairumam klientu ir trīs līdz četras dažādu aptieku lojalitātes kartes un šādu klientu nevar uzskatīt par konkrētas aptiekas pastāvīgo klientu," norāda VM.
Ministrija arī konstatējusi, ka bieži komersanta piedāvātās zāļu cenas reklāmas bukletos ir maldinošas, jo tikai par dažiem centiem atšķiras no Zāļu valsts aģentūras publiskotās maksimāli pieļaujamās zāļu aptiekas cenas.
Lasiet arī mūsu sagatavoto materiālu par šo tēmu saitē
http://ej.uz/ixq1 
Konkurences padome plāno vērtēt Veselības ministrijas publiskajai apspriešanai nodotos grozījumus aptieku darbu regulējošajos noteikumos, kas paredz aizliegt īstenot lojalitātes programmas. Konkurences padome uzsvēra, ka iestādes rīcībā pagaidām vēl nav informācijas, kas ļautu izprast VM ierosināto ierobežojumu pamatotību un nepieciešamību.
Pilns raksts saitē
http://ej.uz/7ix2




 
      Atpakaļ

atstāj tukšu: atstāj tukšu:
vārds:




Ievadiet drošības kodu:

Visual CAPTCHA